wtorek, 3 kwietnia 2012

Kurczak Curry na szybko

I znowu kurczak na tapecie ;)
Przepis na curry jest bardziej złożony niż ten, więc z braku czasu musiałam troszkę poimprowizować. I znowu się przekonałam, ze cukier jest nie tylko do słodkości i herbaty ;) . Bardzo ostry kurczak i delikatny sos - rewelacyjne połączenie! Sos ma lekko mączny posmak (dodałam 1/3 szklanki mąki pszennej do zagęszczenia) co łagodzi ostry smak kurczaka.

Przepis:
Składniki
  • 1-2 piersi z kurczaka
  • 1-2 łyżki sosu sojowego
  • Przyprawa curry
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka imbiru w proszku
  • Chilly lub pieprz (dowolna ilość)
  • Czosnek (w proszku, jak świeży to zmiażdżony)
  • Do 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 6 łyżek oleju
  • 1/2 szklanki wody

Piersi z kurczaka obrać z kości, pokroić w kostkę 1-3 cm, włożyć do metalowej miski (nie odbarwia się od curry). Wymieszać z przyprawami i cukrem, odstawić na 20-30 minut.
Wlać olej na patelnię, rozgrzać. Po rozgrzaniu na gorący olej (zmniejszyć gaz) wrzucić odstałego kurczaka i prużyć do miękkości. Następnie dolać 1/2 szklanki wody do miski i wymieszać z pozostałością przypraw. Do sosu dosypać mąki (zagęszczacz) w odpowiedniej ilości, wlać na patelnię. Jeśli okaże się, że sos jest zbyt mączny i gęsty dolać nieco wody i wymieszać. Najlepiej smakuje z ryżem.

Enjoy!

1 komentarz:

  1. o fajne przepisy - nieznane mi - ja czasami wstawiam niemieckie przepisy na moim blogu - obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń