piątek, 30 marca 2012

Kurczak w sosie śliwkowym

Na początku byłam dość sceptycznie nastawiona do tego przepisu, bo śliwki, które są bazą sosu kłóciły mi się z solą i pieprzem. To tak jakby jeść coś słonego ze słodkim. Ale, że Azjaci lubują się w takich "dziwacznych" (jak na nasze polskie gusta) zestawieniach smakowych to postanowiłam spróbować. Smak słodkiej śliwki (a raczej powideł) mocno kontrastuje z imbirem, chilly i czosnkiem. Jak na pierwsze podejście do takich smaków danie wyszło smacznie. :)
Moje proporcje zmniejszyłam, gdyż danie było tylko dla dwóch osób. Przepis jest zrobiony na 4-6 osób.

Przepis:
Składniki:
  • 2 duże piersi z kurczaka
  • 4 szklanki wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 4 łyżki oleju
  • 8 ząbków czosnku
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 szklanki wody
  • 1/2 łyżeczki chilly lub zmielonego pieprzu

Sos przyprawowy:
  • 3 łyżki powideł śliwkowych (użyłam powideł własnego wyrobu)
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1/2 łyżeczki imbiru w proszku
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżeczka miodu lub cukru
  • 1-2 ząbki roztartego czosnku
  • 1/2 łyżeczki zmielonego pieprzu
  • 2 łyżeczki octu (użyłam winnego)
 Kurczaka obrać z kości, mięso pokroić w kostkę (1-3 cm). Następnie 4 szklanki wody wymieszać z 1/2 łyżeczki soli i włożyć do tej solanki pokrojonego kurczaka. Po 20 minutach odsączyć. Składniki sosu wymieszać ze sobą, odstawić na 20-30 minut.
4 łyżki oleju wlać na gorącą patelnię, mocno podgrzać na dużym ogniu, wsypać całe ząbki czosnku i smażyć kilka sekund. Następnie wrzucić kurczaka na rozgrzany olej, dodać sól, chilly (lub pieprz), smażyć aż do miękkości. Po podsmażeniu mięsa należy wlać na patelnię 1/2 szklanki wody i sos przyprawowy. Dusić aż do odparowania znacznej ilości. Sos nie może być zbyt wodnisty. Po odparowaniu będzie gęstszy i bardziej kleisty.

Smacznego!

I na deser:
http://www.youtube.com/watch?v=uyxIN5H8w98

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz